Participeren

Home Forums Algemeen Participeren

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Tineke Rood
    Deelnemer

Ja, ja, we kunnen weer ergens aan deelnemen, lijkt mij leuk en zinvol, dus doe ik het maar gelijk. Hoop dat er velen volgen!

Boudewijn
    Deelnemer

Ook ik doe meteen mee, zat er op een of andere manier op te wachten als rondreizende pelgrim onderzeg met het exploreren van mijn MENS zijn…..wat zich weerspiegelt in het MENS zijn van elke ander…..

Boudewijn
    Deelnemer

Ik lees dat sommigen het nog zo leeg vinden op deze website. Wat voor mij belangrijk is, is dat we met zijn allen samen die leegte in- en opvullen. Ik lees dat er 15 mensen ingeschreven zijn, maar slechts 3 mensen hebben iets geschreven waardoor ze zich kenbaaar maken. Als eerste kenmerk van MENS ZIJN geldt voor mij dat ik mijzelmf kenbaar maak aan d eander, zodat die mij enigszins zien kan, een tip van de sluier in eerste instantie allicht. Het kan toch niet d ebedoeling zijn dat slechts 2 of 3 mensen zich kenbaar maken en moeten gaan zorgen voor meer inhoud? Mijn verzoek is dan ook dat de 12 van d e15 deelnemers zich kenbaar maken, zich voorstellen. dat kan zijn met gewoon te vertellen wat je bezig houdt, jouw idealen, hoe menszijn voor jou eruit ziet, wat voor jou de essentie is. Na hetgeen ik reeds geschreven heb, waarop nog geen reacties gekomen zijn, aarzel ik om nog eens het voortouw te nemen. Voor mij is deel van de essentie van MENS ZIJN met een open hart luisteren naar de ander, en niet zozeer telkens weer de eigen visie verkondigen…..

Boudewijn
    Deelnemer

Kijk King, ik heb een voorstel, ik geef eerst mijn reden waarom.

Ik heb geen zin om aan weer eens een website bij te dragen waarvan iedereen incognito, zonder zich als mens te tonen, mee kan lezen.
    Om mij werkelijk te kunnen verbinden, om voldoende ankerpunten te hebben, is het voor mij belangrijk om deel te nemen aan, deel te zijn van, een beweging van mensen, die vanuit het zich tonen aan elkaar tot uitwisseling van inzichten en zo tot gezamelijke groei, wellicht ook groei naar elkaar toe, kunnen komen. Nog beter is het natuurlijk om af en toe bijeenkomsten te organiseren, maar dat initiatief heb je al aangekondigd.

Nu het voorstel/vraag:
    Kan je aan mensen die willen deelnemen cq zich al hebben geregistreerd vragen of zij akkoord zijn om, met naam en toenaam, op een voor andere ingeschrevenen zichtbare lijst, komen te staan. Of wellicht wat mij betreft voor elke bezoeker van de website zichtbare lijst. Met het verzoek om zichzelf kort te introduceren, wie, wat, waar, vanwaar interesse voor MENS ZIJN.
    Wellicht is het nuttig als er ook een pasfoto bij kan. Het lukt mij niet om de mijne hiernaartoe te kopieren.

Boudewijn
    Deelnemer

Wat ik wel kan doen, is mijn facebook account delen, wat dan ook weer niet de bedoeling is van deze specifieke website/groep. Voor wie geinteresseerd is naar mijn gezicht: FB Boudewijnmagnus en FB: Boudewijn Magnus

Op uitnodiging van King ben ik op deze site terecht gekomen.
    Ik ben nog even zoekende omdat ik de site voor mij technisch nog niet helemaal intuïtief aanvoelt.
    Dus ik ben nog een beetje zoekende, maar dat komt vast wel goed.

Ik wil mij wel alvast even kort voorstellen.
    Mijn naam is Marcel van der Roest, ik woon in het pittoreske Almere, wel mooi centraal, wat wel handig is voor mijn werkzaamheden.
    Met plezier werk ik als zelfstandige consultant in de bouwnijverheid, waar ik wordt ingehuurd als projectleider/werkorganisator en coach bij grote projecten.
    Ik ben 62 jaar, heb de nodige tegenslagen in mijn leven meegemaakt en overleefd. Daarna ben ik begonnen met mij af te vragen wat vol leven voor mij betekent. Hiervoor heb ik veel wegen bewandeld, veel gelezen, veel geëxperimenteerd en vooral al mijn angsten onder ogen gezien en er doorheen gegaan.
    Op dit moment ervaar ik veel Liefde in mijzelf en in mijn omgeving. Toch leef ik nu in een uitdagende periode van de zogenaamde “Pandemie”.
    Het is het afgelopen jaar een uitdagende periode voor mij geweest. Intuïtief wist ik dat hier zaken absoluut niet klopten. Ik veel onrechtvaardigheid gezien, dat maakte mij boos, machteloos en verdrietig. Ik kwam er achter dat de buitenwereld iets in mij triggerde, wat nog getransformeerd mag worden.
    Het leven is één grote en oneindige leerschool. Hopelijk mag ik hier nog meer leren om mens te zijn.
    Ik besef dat een site als deze alleen leuk is al hij levendig wordt gehouden, dus ik zal mijn best doen om een bijdrage te leveren.
    Voor nu hou ik het hierbij, maar als je nog vragen hebt, laat het me dan weten.

Overdenking
    Waar zal ik beginnen……
    Acceptatie, dat woord is een mooi uitgangspunt om op te reflecteren.
    Acceptatie heeft mij altijd geholpen om vanuit deze energie te beschouwen wat er buiten en binnen in mij afspeelt. Het is voor mij een soort van niemandsland van waar uit ik neutraal naar ogenschijnlijke tegenstellingen kan kijken, zonder daar een mening over te willen en hoeven hebben. Dit voelt voor mij als verbindend en liefdevol en geeft mij innerlijke rust en stabiliteit. Het lukt mij al jaren op deze wijze mijn, vrede en rust te behouden.
    Het afgelopen jaar is die innerlijke houding voortdurend op de proef gesteld. Ik heb in 1 jaar nog niet zoveel onrecht, geweld, leugens, verdeeldheid, corruptie en klasse justitie meegemaakt dan in mijn hele volwassen leven.
    Nu is er even wel onrust in mij, nu is er emotie in mij, soms boosheid, vaak verdriet dat zich uit in boosheid of teruggetrokkenheid. Ik laat het toe, het mag gevoeld worden, helemaal.
    Ik neem nu de tijd dit te onderzoeken, het roept veel vragen bij me op. Tot hoever gaat acceptatie? Zijn er wellicht 2 soorten acceptatie, die in mij en buiten mij? Ben ik mede verantwoordelijk als ik onrecht laat gebeuren? Kan ik buiten mijzelf zaken niet accepteren en er tegen in gaan, terwijl er in mij acceptatie is? Waar en wanneer heb ik deze situatie eerder meegemaakt, situaties waarin ik mij machteloos, uitgesloten, gestigmatiseerd, niet begrepen, eenzaam, boos en verdrietig heb gevoeld?
    Ja, dit herken ik wel…….
    Heeft mijn disbalans dan met een herinnering te maken, die diep was weggestopt en door deze trigger naar bovenkomt, als een lava eruptie na jarenlange ogenschijnlijke rust. Heeft het dus niet zozeer te maken met de buitenwereld, maar fungeert het als trigger om diep weggestopte emoties te laten voelen, te doorleven en te transformeren?
    Ja, ik ben door de buitenwereld innerlijk geraakt. Ik weet dat er eigenlijk geen tweedeling tussen binnen en buiten is, maar waarom ervaar ik dit nu zo?
    Ik laat het er maar even zijn, hoe klote dit nu ook voelt.
    Ik heb ondanks, of dankzij dit, vertrouwen in mijn proces en in mezelf, wetend dat me dit weer een stukje dichter bij mijn kern brengt, bij compassie, bij Liefde in mij en buiten mij, wetend dat dit eigenlijk non-duaal is, maar er staat niet voor niets een streepje tussen.
    Aho.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.